Blondinbella-incidenten

Fröken Löwengrip har ju varit i Nice i helgen för att spela in nåt reseprogram. Petra är ett stort fan och jag och Julia var bara allmänt kändiskåta. Detta ledde till en fika på Hotell Negresco, där hon skulle spela in.
Själva mötet blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss, jag kopierar Petras (något argsinta, men korrekta) blogginlägg.

....Det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Efter vi ätit klart stack jag och tjejerna in på Negrescos toalett och vem kommer inte in medan vi står där om inte Isabella och hennes vän? Fick såklart en liten chock men blev jätteglad. Har alltid tyckt att hon är så cool och grym som åstadkommit så mycket och riktigt utstrålar girlpower. Tänkte att gud va kul att träffa henne så jag kan berätta hur bra hon är och kanske få ett kort.

Men när hon kommer in på toaletten är det som är iskvinnan gör entré och rummet blir kallt. Jag stannar upp och säger ”men gud hej! Vi är också svenskar.. Vad roligt att träffa dig!”. Hon tittar på mig som om hon sett ett spöke och svarar något i stil med ”eehm jahaaa..” lite tyst och det blir en otroligt tryckt och pinsam stämning inne på toaletten. Jag försökte igen att få igång någon typ av konversation men åter igen svarar hon inte ens utan hon och hennes vän står bara som i chock och ger mig en blick som var allt annat än vänlig!

Det kanske inte låter så farligt, men för att förstå hennes utstrålning, tonfall och blick måste man ha varit där. Hon var fanimig den mest osympatiska människa jag någonsin träffat. Den där bilden jag hade om det gulliga snälla tjejen blev som bortblåst. Det enda hon fick fram efter vad som kändes som den mest akward minuten ever var ”eeh är det nån på toaletten eller?

Slutsats: Blondinbella är en liten falsk pengakåt ragata som vill ha imagen som den gulliga, duktiga, präktiga tjejen. Jag tror hennes framgång stigit henne över huvudet för jag har aldrig sett någon som går med näsan så högt i vädret.


 

Haha, jag tyckte det var roligt att se Petra så arg. Men jag förstår henne, jag blev faktiskt lite chockad av själva händelsen. Och som Petra skriver, det går inte att beskriva stämningen, men att hon bara sket i att svara när Petra pratade med henne var verkligen surrealistiskt. Frukstansvärt obekvämt och ohyftsat var det i alla fall!

Det roligaste är dock när Petra, Julia och jag inser att hon är på väg mot oss, mot toaletten. Vi tittar på varandra i panik, försöker hitta någonting att fejk-sysselsätta oss med, så att vi inte bara står och väntar in henne.
Petra: Gud, gud, gud, vad ska vi göra??
Julia: TVÄTTA HÄNDERNA!!!!
Fantastiskt bra idé, tyckte jag, och springer tydligen fram och slår på vattnet på alla kranarna, och tvättar händerna som jag aldrig har tvättat händerna förr!! Inte. titta. när. Blondinbella. kommer. in. bara. tvätta. händer. Sjukt koncentrerad var jag.

en arg (men fortfarande skitsnygg, såklart) Petra Rosén :)

 

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0