La colline du chateau

Hej dudes!
Gårdagen var lugn, F,J och jag mötte upp Judi för en kaffe på Cours Saleya (blomstermarknaden). Sedan drog Faridah, Julia och jag vidare till la colline du chateau (=slottskullen). Det är ett av mina absoluta favoritställen här i Nice. Det finns inte många murstenar kvar från när slottet faktiskt stoltserade där, men höjden i sig är en FANTASTISK utsiktsplats.



Faridah är så sjukt rolig att hänga med, har verkligen saknat henne. När hon bläddrar igenom fotona på sin kamera och utbrister till mig och Julia: "Omg, you guys are so pretty, I could easily sell you in Nigeria".
Julia är ju också i en klass för sig. Vid höjden med utsikten över hela strandpromenaden och bukten i Nice finns det sådana kikare där man stoppar i en slant och gluttar lite.
Ett flygplan åker förbi på håll, på väg att landa vid flygplatsen, utan förvarning hoppar Julia upp på plattformen med kikaren, tar tag i den som ett maskinvapen och skriker med fransk accent: "Ze germans are coming!!".

De tjejerna alltså:) Nu blir det frukost och skola, där ett skriftligt test väntar. Sedan blir det häng på stranden och ikväll fest på High Club. Det är tydligen någon form av firande där, så alla tjejer har gratis inträde innan kl 1. (Och jaa, jag är bara för jämställdhet när det passar mig).

Bonne journée!!
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0