Mercredi et rien à dire..

Det fina vädret håller i sig och det innebär språngmarsch till stranden varje dag efter skolan. Till helgen ska det dock falla några droppar regn. Jag följer vädersidorna slaviskt, känner mig lite smått patetisk över det (men har insett att jag inte riktigt kan sluta)..

Laurence är i Belgien, och vi har en ny lärare framöver. Didier heter han, och är awesome! Han är väldigt kort, och tja...vad ska man säga..bögig. Eller sjukt fransk, har inte riktigt låtit domen falla ännu. Riktigt bra är han i alla fall.
Lektionerna är väldigt lättsamma, vi sitter mest och pratar om allt mellan himmel och jord, och om hur värdelös Nicolas Sarkozy (Frankrikes pressi) är på grammatik.



Dagens ord: agaçant. (=irriterande eller retlig). Tänkte på min lilla Jojjo borta i Peru när Didier förklarade det idag.

/Anna

Kommentarer
Postat av: johanna

Haha vad du är gullig! Jag såg först bara ordet retlig och blev helt impad över att du lärt dig det på franska och sen när jag läser vidare kommer mitt lilla namn med!



agaçant, glöm aldrig det ordet!!!



Saknar dig, Love <3

2012-03-20 @ 01:48:09
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0